zondag 5 juli 2009

Ding 23 Evaluatie

Ik begon vrij blanco aan de cursus 23 dingen, had geen ervaring met 2.0 toepassingen. Wel veel over gehoord en gelezen, maar ik had er geen goed beeld bij. Nu zijn termen als RSS, wiki's, blogs, twitter en Flickr al heel gewoon!
Mijn favoriete toepassing is RSS, ik gebruik de feeds elke dag. Handig om snel relevant nieuws te lezen.
Ook de fototoepassingen waren erg leerzaam. Flickr bijvoorbeeld kan een goed instrument zijn om foto's uit het CODA Archief te beschrijven en terugvindbaar te maken.
Voor CODA bibliotheek zijn er genoeg mogelijkheden om te gebruiken: weblogs, wiki's, sociale netwerken. Van Twitter ben ik nog niet helemaal overtuigd!
De Aquabrowser lijkt me onmisbaar in de 2.0 wereld. De gebruiker wil altijd en overal van informatie worden voorzien.
Het leukste van 23dingen vond ik het snuffelen aan nieuwe dingen, soms lastig maar altijd verrijkend. Je leert snel om nieuwe dingen gewoon uit te proberen en erover nadenken wat je eraan kan hebben voor je werk of misschien privé (muziek op je PC en foto's bewerken). Na de cursus ga ik me zeker verder verdiepen in de 2.0 dingen.
Geertje en Petra, hartstikke bedankt voor het coachen!!!

1 opmerking:

  1. Hoi Ineke,

    Gefeliciteerd, je hebt de eindstreep van de 23 dingen gehaald! Je zult er vast nog veel profijt van hebben. Jammer dat ik door mijn vakantie niet bij de slotbijeenkomst op 7 juli aanwezig kon zijn. Ik had je graag persoonlijk gefeliciteerd.

    Tot ziens,
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen